Menschen sind das wertvollste Gut, das wir haben.


Und das gilt nicht nur für die Mitarbeiter von hummel®, sondern ebenso für die Menschen, die an der Produktion unserer Produkte beteiligt sind. Wir haben einen Einfluss auf die Menschen und die Menschen haben einen Einfluss auf uns. Wir möchten dafür wahrgenommen werden, dass wir die Menschen in den Mittelpunkt stellen. 


Also stellen wir sicher, dass sich jeder Mitarbeiter motiviert und sicher fühlt und glücklich ist. Doch das gilt auch für alle Menschen um uns herum: unsere Kunden, Lieferanten, Sportvereine oder weitere relevante Interessengruppen. Sie alle sind gleichermaßen wichtig für das Wachstum unseres Unternehmens. Unser Anspruch ist eine respektvolle und ethische Zusammenarbeit mit anderen. Gleichzeitig ermuntern wir dazu, anderen Nationalitäten, Glaubensrichtungen und Arbeitsprozessen Aufrichtigkeit und gegenseitigen Respekt entgegenzubringen. 


In erster Linie möchten wir der ideale Geschäftspartner für all unsere internen und externen Stakeholder werden.

INTERNE ZIELE

Der beste Arbeitsplatz


Intern ist unser Ziel für den Aspekt MENSCH, hummel® zu einem positiven, herausfordernden und fortschrittlichen Arbeitsplatz zu machen, der fähige Talente aus aller Welt anzieht und zum Bleiben bewegt.


EXTERNE ZIELE

OUR COMMITMENT AND CODE OF CONDUCT

Our code of conduct establishes our commitment to the Universal Declaration of Human Rights and our expectations to our suppliers. 

PREVENTING HUMAN RIGHTS VIOLATIONS

We aim to establish the best ways of identifying the actual and potential violations taking place in our value chain. We view our own presence and supplier engagement as a strong measure.

IDENTIFIED POTENTIAL VIOLATIONS

Violations of our code of conduct and international norms and standards can both take place in our upstream and downstream supply chain, on the field, in the factories, during transportation, during negotiations, during the use of the product, and after the use of the product. Whereas hummel aims to address all violations, it must prioritize the potential and actual violations based on the severity of the actual violations and the severity and likelihood of the potential violations. 

MAPPING UPSTREAM AND DOWNSTREAM VALUE CHAIN 

While we currently have a good overview of our tier 1 suppliers, we still need a better overview of the rest of the upstream supply chain. Likewise, we are seeing an increased focus on our downstream value chain and questions related to the use and end-of-life of textiles.

CSR STRATEGY INTEGRATED IN HUMMEL

It is imperative that all hummel employees are trained and aware of our CSR strategy and policies for us to achieve our goals and to continuously inform our customers of the progress we make. 

TRANSPARENT COMMUNICATION

Being transparent in our communication is an obligation to our customers.